Divadelní hra - Tančírna


Divadlo - Východočeské divadlo Pardubice

Tvůrci
Kostýmy, scéna: Roman Šolc, Ivo Žídek
Hudební spolupráce: Radek Škeřík a Lukáš „Lucky“ Botta
Choreografie: Petra Parvoničová
Režie: Petr Novotný

Obsazení + moje hodnocení

V tomto představení nebyly postavy nijak nazvaný a bylo jich tam hrozně moc, takže u některých nevím, koho hráli, tak tam nebude hodnocení žádné

dámy:
Štěpánka Fingerhutová 
Petra Janečková 
Jindra Janoušková
Veronika Malá
Ludmila Mecerodová
Dagmar Novotná
Jana Ondrušková
Martina Sikorová 
Monika Němcová ( ext. )
Zuzana Mejzlíková ( ext. )

pánové:
Petr Borovec
Josef Láska
Martin Mejzlík
Jan Musil
Milan Němec
Josef Pejchal
Alexander Postler
Ladislav Špiner
Michal Lavrovič nebo Petr Červený ( ext. )

děti:
Adéla Kostková nebo Rozálie Žváčková, Lukáš Holeček nebo Adam Kuška

Děj
Světově proslulá divadelní hra Tančírna vznikla téměř před 30 lety v pařížské divadelní společnosti Le Théatre du Campagnol. Tento námět později zpracoval pro svůj slavný film Tančírna známý italský režisér Ettore Scola. Taneční kavárna - místo, kde se potkávají lidé různého věku i charakteru, aby zapomněli na starosti každodenního života. Z osamělých duší se stávají páry, z lidí, včera si ještě cizích, partneři nebo milenci. Kolem se řítí dějiny, píše se historie našeho národa, jen v tančírně osamělí tanečníci zůstávají v každé době pořád stejní - se svou touhou nesmělosti i nesplněným snem.

Moje recenze
Zajásala jsem když jsem zjistila, že místo mamky jdu do divadla já :D před lety jsem byla v Pardubicích v divadle na Tančírně od divadla Radka Brzobohatého, které bylo vážně super. Bylo to spíše porovnání pražského divadla s tím pardubickým. Podle fotek to vypadalo dosti zajímavě, když měli masky slavných osobností té doby. Tato hra byla perfektní. Jelikož jsme na stejné inscenaci byli od jiného divadla před pár lety, byli jsme zvědaví, jak to naše oblastní divadlo zvládne. Zvládlo to na jedničku. Oproti divadlu Radka Brzobohatého byla tato inscenace v oblastním divadle brána i kvůli 100. výročí naší země trochu více historická. Prolínali jsem tam všichni prezidenti od Masaryka až po Zemana. Do 60. - 70. let jsem se moc nesmála, jelikož i tomu odpovídalo historie. Ale po tom jsem se nasmála, ale i málem poplakala u písně, kterou zpívala Marta Kubišová v listopadu 1989. Nabitá druhá půlka si vtipem utahovala z komunistů, ale i z prezidentů. Poprvé jsem viděla i všechny prezidenti jak šli za sebou. Byli tam i písničky, které znám, ale tu dobu jsem nezažila. Můj obdiv si zaslouží všichni herci, ale asi největší obdiv si zaslouží Ladislav Špiner, který představoval všechny naše prezidenty. Tance některých herců byli tak vtipné, že to nešlo se nesmát, ale asi největší smích se sklidil co Josef Pejchal představoval ,,tenistu" prezidenta Václava Klause :D. Nakonec celé divadlo stálo, což se u nás na oblastním divadle stane málokdy a taky mockrát jsem to nezažila. Ale tuhle inscenaci můžu všem doporučit a myslím že bych ji doporučila i školám jak základním tak středním. 


*****

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

0 comments