Než jsem tě poznala/Me Before you


Moje anotace:
Hlavní hrdinkou je Louisa Clarková, která se po vyhazovu z práce snaží najít novou práci. Začne se tedy starat o cynického bankéře a paraplegika Willa Traynora, který se ocitl na vozíčku po motocyklové nehodě. Will zpočátku na její odvážný přístup reaguje chladně, ale brzy poté se s Louise stanou přáteli a začnou k tomu druhému něco cítit, a to i přesto, že Louisa má přítele Patricka. Louisa se dozví, že Will dal svým rodičům ještě šest měsíců a poté ho musí odvést do Švýcarska na eutanazii, protože se nemůže srovnat s bolestí a se svým postižením. Louisa se ho snaží přesvědčit, aby svůj názor přehodnotil a bere ho na různá dobrodružství, aby mu dokázala, že život stojí za to žít.

Můj názor:
Poté co jsem přečetla knížku ani ne za týden, řekla jsem si že ten film musím bezpodmínečně vidět, ať už za to ten film bude stát nebo ne. Opak je pravdou stál za to. Tento film byl doslova neuvěřitelný. Nejde popsat jen pár slovy - jednalo se o spletitý, silný a smutný příběh o nečekané lásce, kterou porazila touha po smrti. Příběh Louisy a Willa mně dojal, zaujal, pobavil, překvapil a donutil lehnout  s horou zmuchlaných papírových kapesníků okolo a zamyšlení se sama sebe nad sebou . Nejedná se ovšem jen o romantickou (občas mírně klišé) klasiku, neuvěřitelně mně totiž zaujala autorčina práce s postavami. Louisa, popisovaná jako bezelstná, se srdcem na dlani a vždy nasazeným úsměvem a Will, který po tragické nehodě ztratil svou chuť do života vonící po nebezpečí a tím i svou povahu, osobnost a radost, se přeci nikdy nemůžou zamilovat. Opak je ovšem pravdou a příroda ve společnosti autorky nám jako vždy dokazuje že i protiklady se přitahují, a tak společně se zarmouceným Willem a úžasnou Lou propadnete do hlubokého příběhu plného lásky, poznání, smrti, smutku, touhy a nesplněných přání. Ze všech svých sil vám tento film doporučuji.

Hodnocení:
Jak Vám asi došlo hodnocení tohoto filmu bude vysoké. Pro mě je kvalitní smutný a zároveň zamilovaný příběh takový, u kterého se usmívám nad láskou a pak smutkem pláču. A u tohoto se dostavilo obojí. 

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

0 comments