Jodi Picoultová - Vypravěčka


Vypravěčka je další knihou od velmi žádané americké autorky Jodi Picoultové. Tuto knížku jsem si chtěla dlouho přečíst a udělat si sama na ni svůj názor, protože jsem ať už od svých blízkých nebo od blogerek slyšela jak moc skvělá a i smutná tahle knížky je. Upřímně musím jim dát pravdu že opravdu ta knížka je skvělá, ale i smutná. Po dlouhé době se mi stalo to, že bych nějakou knížku přečetla během 2 dní takovým hltem. Říkám si proč jsem tu knížku tak dlouho odkládala, důvodem bylo, že v poslední době nemám dost času nebo náladu číst a myslím, že na tohle téma musíte mít opravdu náladu.

V poslední době dost často vyhledávám knížky z období 2. světové války nebo z období, které znám buď z vyprávění a učiva ze školy nebo jen z filmů. Toto období většinou popisuje hrůzy, které se staly nebo byli spáchány na nevinných lidech a možná právě proto to zajímá více mladých lidí mého věku nebo ve věku mých rodičů, kteří stejně jako my toto období nezažili. 

Knížka má několik dějových linií. Ta první se týká mladé pekařky Sage, která chodí kvůli smrti své matky na skupinovou terapii, kde se poznává s devadesátiletým Josefem. Ten ji požádá, aby mu pomohla s jeho sebevraždou. Býval totiž za 2. světové války příslušníkem SS a velitel ženského tábora v Osvětimi. Podílel se na hodně hnusných věcech a hlavně vraždách. Mladá dívka se bude muset rozhodnout zda mu pomůže či ne. 

Další dějovou linkou je právě příběh Josefa ( pravým jménem Franze Hartmanna ), co prováděl v Osvětimi. Vypráví ji vše na co si vzpomene i na sebemenší detaily a tak se mladá dívka postupně dozvídá, jaké ohavnosti dělal. Druhou linku příběhu sledujeme z pohledu Lea, mladého muže, který pracuje na Ministerstvu spravedlnosti, jehož kontaktuje pravě mladá dívka aby zjistila pravost Josefova příběhu. 

Leo a Sage se potom vypraví za její babičkou Minkou, která přežila holocaust a Sage jí poprosí, aby jí vyprávěla její příběh jak se do Osvětimi dostala až po to jak utekla. Zde se také dozvídáme o krutostech, které se v Osvětimi děli.

Osobně si myslím, že každý by si tuhle knížku měl přečíst, ať už je silné nebo slabší povahy. Já osobně jsem v jedné části knížky brečela, ale nevím jestli to nebylo i dáno situací co se mi stala. Přesto, že je to jedna z těch tlustějších knížek, já ji měla přečtenou za 2 dny. Což jsem docela rychlík, bych řekla. 

Celá kniha se mi líbila, i když v částech, kde Minka nebo Josef vyprávěli svůj příběh z Osvětimi tak bylo divně, zvláštně když si představím, že oni neměli co jíst a kolik lidí v dnešní době plýtvá jídlem. 

Rozhodně kdo tuhle knížku bude číst, určitě si každý z nás z ní něco vezme. Ať už to dobré nebo i to špatné. Rozhodně plánuji si od této autorky přečíst i další knížky. 

Četli jste tuto knížku ? Jaký pohled na to máte Vy ? Budu ráda za komentáře

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

0 comments