Filmy a seriály #3

Zase tu máme nový měsíc a s tím i přichází moje shrnutí filmů a seriálů za měsíc duben.

Jelikož pořád to vypadá že budu ještě nějaký ten čas doma kvůli karanténě začala jsem i hledat seriály, které jsem viděla, ale už je to delší čas.


Vyprávěj


Jedním z takových seriálů, je český seriál Vyprávěj. Je to retroseriál, který se vysílal na ČT od 31. 8. 2009 - 14.6, 2013. Děj se odehrává zpočátku v Československu ( později v Česku ). Děj je zasazen do skutečných historických události, které ovlivňují příběhy jednotlivých postav. Atmosféru navozují ukázky z dobových Československých filmových týdeníků i s původními komentáři, případně novým historizujícím komentářem či dobovou hudbou. Příběh je také doprovázen hlasem vypravěče. Děj je vyprávěn Honzou Dvořákem, který se snaží zaznamenat dějiny své rodiny, na základě vyprávění svých rodičů a prarodičů. Seriál má celkem 5 řad, které mapují období od roku 1964 až do roku 2005. Poté ještě se odvysílala série osudy ve které se více zaměřují na vedlejší postavy. Myslím, že tento seriál je fajn hlavně pro nás, kteří jsme se narodili až po roce 1989 a tu dobu jsme nezažili a tenhle seriál docela i v některých dílech přibližuje jak to chodilo v obyčejných domácnostech. Vždycky minimálně jednou za rok na tenhle seriál kouknu jelikož se mi fakt líbí.

Láska, svatba, zas a znova


Na tento film jsem narazila úplnou náhodou když jsem jeden večer chtěla na nějaký film na Netflixu kouknout, vykoukl na mě co právě letí. Okamžitě jsem si ho pustila. Líbili se mi záběry z Říma, kde jsem před pár lety byla na dovolené a vrátili se mi ty hezké vzpomínky. Upřímně jsem si v tu chvíli říkala že se chci tam jednou ještě podívat. Bylo opravdu pěkné vidět nějakou svatbu a i jak se z krásné svatby může stát maglajz jak se říká. Byl to zajímavý film a pěkný film.


Žlutá hvězda jim změnila životy



Pro někoho budou tahle série dokumentů možná i děsivá nebo nepochopitelná proč se na takovéhle dokumenty koukám. V posledních letech mě zajímá otázky života Židů a jaké hrůzy se jim stali v koncentračním táborech. Možná i proto, že jsem tuto dobu nezažila tak mě to zajímá čím dál víc právě. Přečetla jsem hodně knížek o holocaustu a i spoustu filmů a dokumentů jsem viděla i. Na tenhle jsem narazila úplnou náhodou. Jde o příběhy lidí, kteří přežily a tyto dokumenty se odvysílali loňský rok na slovenské televizi TA3 ku příležitosti mezinárodního dne památky obětem holokaustu. V první části příběh představil Pavel Traubner, v druhé části příběh představila Dalma Holanová Špitzerová, v třetí části příběh představil Otto Šimko a ve čtvrté části Lýdia Piovarcsyová. Upřímně si myslím, že tyhle dokumenty by měli vidět hlavně dnešní generace, aby si uvědomili jaké mají štěstí v jaké době žijeme. 


Masterchef Česko 2020


Na masterchefa se koukám už od té doby co se u nás v Čechách objevil poprvé. Načerpával z toho i občas inspiraci co s čím kombinovat. Ten letošní se mi začíná líbit moc i z důvodu toho, že soutěžící si občas mohou zavařit proti opravdovým kuchařům právě. Někteří soutěžící jsou mi sympatický jiní naopak. Kdo si myslíte, že nakonec vyhraje, máte nějaký tip?

The Final Table: Soutěž o titul


Na tenhle pořad či seriál mě navedla Nikol Štíbrová, když toho sdílela ve stories na svém instagramu. Jelikož mám tyto kulinářské pořady ráda. Musela jsem to hned vidět. Každý díl vaří podle nějaké země a je to dosti zajímavé vidět zajímavé chutě, které zde soutěžící uvařili. Koho baví takovéhle pořady rozhodně můžu doporučit všemi deseti. 

Ženy v běhu


Tenhle film jsem chtěla vidět už dlouho. Slyšela jsem o něm tolik a čekala jsem až bude někde, kde se na něj můžu podívat. Teď když jsem doma a mám hodně volného času jsem se dokopala k tomu se na něj konečně podívat a musím uznat, že předčil všechna má očekávání. Je vtipný, romantický prostě pro každého kdo v sobě alespoň trochu romantiky má. 

Zloba královna všeho zlého



Hned jak jsem loni věděla že se chystá další díl Zloby, věděla jsem že ho budu chtít určitě vidět, jelikož první díl se mi velice líbil. Čekala jsem od toho asi stejné jako byl první díl, ale nechalo to ve mě hodně smíšené pocity některé části se mi líbili, ale některé scény mi přišli stejně překombinované třeba jako u GOT, ale rozhodně za shlédnutí stojí. 

Všichni moji blízcí





Ačkoliv je tenhle film starý 21 let, pořád a stejně pro mě má silné pouto. Je to srdcervoucí příběh s období Mnichovské dohody před vypuknutím 2. světové války a taky toho jak se pan Nicholas Winton rozhodne zachránit děti hlavně židovských občanů. Kdykoliv tenhle film vidím, brečím a zároveň jsem ráda, že žiji v téhle době. Také je zde skvělé zastoupení českých herců. 


Lví král


Jelikož kresleného lvího krále zbožňuji a je to jedna z mála filmů z dětství, které bych mohla vidět pořád. Když jsem slyšela a vidět trailer na tento film, říkala jsem si, že ho rozhodně musím vidět abych si udělala představu toho jak to zpracovali. Hodně špatných recenzí jsem na to četla, tak jsem byla zvědavá. Scény zvířat, přírody a Simbových nových přátel Timuna a Pumba se mi hrozně líbili třeba mnohem i více než v kresleném. Hlavně jsou tam věci realistické oproti třeba původnímu. Známá pecka Hakuna matana byla ještě teď mnohem vtipnější než jak to znám v té kreslené verzi. Samozřejmě, že se to neobešlo bez slziček. U mě záruku toho, že mě film dojme nebo se mi líbí je, že když se rozbrečím. 

Psí poslání


O tomhle filmu jsem slyšela tolik, ať už negativního nebo pozitivního. Jelikož už jsem to chtěla vidět od doby co byl v kině, ale tenkrát jsem se nějak do kina nedostala, tak jsem si ho stáhla teď abych si o tom udělala vlastní úsudek. Jelikož mám hrozně ráda psy, ale žádného nemám i kvůli tomu jsem to chtěla vidět. Příběh Beileeho byl více než dojemný, že jsem brečela u něho. Rozhodně doporučuji pro všechny kteří mají rádi psy. 

Psí poslání 2

Když jsem se loni dozvěděla, že bude pokračování psího poslání tak jsem to chtěla vidět, jelikož jednička se mi velice líbila a i když jsem to v kinech bohužel nestihla, tuhle jsem si řekla že bych to konečně mohla vidět a udělat si na pokračování svůj názor. Druhý díl byl si myslím o dost lepší alespoň teda pro mě, jelikož mám psy ráda trochu jsem si i pobrečela jako vždycky.


Skleněný pokoj


Film na kterém jsem byla i v kinech a trochu jsem se bála, jelikož recenze měl tehdy úplně hrozné. Před lety jsem četla knížku, kterou čtu teď opět a brzy očekávejte recenzi. Tehdy jsem si chtěla udělat na film vlastní obrázek. A film nás právě naopak překvapil jak mě tak i mamku. Stejný pocit jsem z toho filmu měla i teď po více jak roce od doby co jsme na něm byli v kině. U nás měl film i přidanou hodnotu tím, že jsme ve vile před pár lety byli. Je fakt, že na to jak strašně hodnocení a recenze to mělo byl to hezký film i když těch postelových scén by tam mohlo být méně. Ale obě dvě jsme tenkrát plakali a já teď taky. Myslím, že i dost záleží a záleželo co od toho filmu čekáte a tehdy i teď jsem věděla do čeho jdu a pak jsem byla a byli překvapeni.

Doporučili byste mi nějaké, které bych měla v měsíci květnu vidět?


Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

5 comments

  1. Psí poslaní je pekný film, ja teraz znova pozerám staršie diely profesionálov a seriály argentínske

    OdpovědětVymazat
  2. Skleněný pokoj mi doporučovala kolegyně, mně by lákal ten dokument se židy :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě Skleněný pokoj má přidanou hodnotu, že jsem jak knížku četla tak i v té vile byla právě. Celkově dost hodně sleduji filmy či dokumenty co se týkají holocaustu.

      Vymazat
  3. Mně se třeba ten nový Lví Král moc nelíbil, jaksi jsem postrádala emoce v těch obličejích zvířat, které byly v kresleném vydání tak jedinečné! Ale Psí poslání je super, to jsem taky brečela. :)

    OdpovědětVymazat