Liduschka ( Baarová )



Dneska tu mám opět po dlouhé době další divadelní recenzi. Na tohle představení jsem narazila úplnou náhodou na ivysílání ČT. 

Divadlo - Divadlo J. K. Tyla Plzeň

Tvůrci

hudba: Aleš Březina
libreto: Karel Steigerwald
texty písní: Jiří Ornest, Karel Steigerwald
režie: Roman Meluzín
dirigent: Jiří Petrdlík, Dalibor Bárta
choreografie: Lukáš Vilt
step: Kateřina Marešová
scéna: Daniel Dvořák
kostýmy: Iva Brádková
asistent režie: Martin Šefl
asistent choreografie: Jan Kaleja
korepetice: Pavel Kantořík, Martin Červenka
inspicient: Tereza Topičová
nápověda: Libuše Staňková

Osoby a obsazení

Baarová: Alžběta Bartošová
Goebbels: Petr Jeništa
Fröhlich: Daniel Bambas/Petr Vondráček
Battista: Jozef Hruškoci
Pergolesi: Roman Říčař
Černý princ: Per Sudoma
Werich: Radek Antonín Shejbal
Hitler: Aleš Kohout
Vávra - režisér, MGM - filmový agent z USA, Fellini - režisér: Ondřej Černý
Lamprecht - režisér: Roman Krebs
zvukař: Martin Šefl
kameraman: Jan Kaleja
matka Baarové: Stanislava Topinková Fořtová
Magda Goebbelsová: Kateřina Sedláková
Leni Riefenstahlová - zpěvačka, soudkyně: Veronika Veselá
Fröhlichova matka: Venuše Zaoralová Dvořáková
sestra Lídy Baarové: Simona Lebedová
Eva Braunová: Kristýna Bečvářová
tanečnice a zpěvačky: Charlotte Režná, Lucie Zvoníková, Františka Stropnická, Věra Vodičková
tanečníci a zpěváci: Lukáš Vilt, Jan Fanta, Richard Pekárek, Petr Faltus
Mauzzi - židovská dívka: Sofie Machálková/Viktorie Tandlerová
Goebbelsovy děti: Sofie Machálková/Viktorie Tandlerová, Rozálie Vojáčková/Zuzana Kopáčková, Viktorie Krbcová/Viktorie Vítová, Kristýna Siková/Johana Sofie Svobodová, Ema Maršálková/Agáta Tandlerová, Matyáš Rous/Šimon Vanžura

Premiéra - 26.11. 2016

Filmové ateliéry, Berlín, Praha. Lída Baarová a Joseph Goebbels! Noční bary, přepychová vila i vězení. Jan Werich ve Velharticích. Adolf Hitler. Žert, ironie, satira, hlubší význam!

Tento původně český muzikál vznikl pro tohle divadlo, jehož cílem není zhudebněný dějepis, ale zcela jiný pohled na vztah herečky Lídy Baarové a říšského ministra Josepha Goebbelse. Je to spíše varietní groteska, jíž diváky provází dva hudební klauni. Autoři nás svým specifickým pohledem plný ironie, sarkasmu a provokativnosti nechávají v rychlém sledu nahlédnout do filmových ateliérů, nočního baru, nacistických kuloárů či poválečně soudní síně. Navštívíme také i Jana Wericha ve Velharticích. A co na to Adolf Hitler? ( ze stránek divadla J. K. Tyla v Plzni )

Moje hodnocení:
Hodně filmů a věcných faktů jsem věděla o Lídě Baarové věděla, ale zajímalo mě jak všechno to shrnout do muzikálové představení. Ačkoliv toto představení mělo premiéru před 4 lety. 

Ze začátku představení mě hudební klauni docela štvali, přišlo mi to až moc přehrané, ale postupně už jsem si na ten jejich projev i docela zvykla. Pěvecký výkon Bětky Bartošové se mi líbil, i když  mě přišlo, že v některých hlavně hereckých pasážích to na mě působilo jako fraška než muzikál. Hodně se mi líbili scény, kde jak herci tak i tanečníci stepovali. Jak jsem už psali přišlo mi jak v hereckých pasážích hlavní postavy tak i hereckým výkonem klaunů, že to představení dali spíše do frašky. Některé písničky si upřímně myslím, že to byl propadák, jiné naopak se mi moc líbili. Tanečníci a tanečnice se mi ve všech směrech líbili. Některé scény se mi hrozně líbili, přišli mi vtipné i v této době. Představitel Adolfa Hitler se mi líbil, jelikož na mě nepůsobil jako ten Hitler, ale spíše student střední školy. Poukazuje toto představení i trochu jinak na vztahy Baarové ať už s Goebbelsem nebo Fröhlichem. Spíše groteskně než vážně. Zazněli tu pár známých písní. Jistým groteskním způsobem je zde i zachyceno období zatýkání židů a spoustu dalšího. Přišli mi obecně některé scény až moc přitažené za vlasy. Když vezmu celého představení dohromady tak to bylo fajn, i když jsem viděla lepší.

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

0 comments