Dovolená v Alsasku

Po skoro 2 měsících vychází nový článek. Tentokrát o mé rodinné dovolené v Alsasku s cestovní kanceláří Intertrans Plzeň, odkud jsem se před pár dny vrátila. 



Odjížděli jsme před pátou ráno z Přelouče, směr tranzit Německem do Francie což je asi 600 km. Na ubytování jsme dorazili odpoledne, ubytovali jsme se a vyrazili do historické části Colmaru, kde jsme si to tak trochu prohlédli, vyfotili a také zašli na první ochutnávku vína tentokrát Muscat.















První den kolem deváté ráno jsme vyrazili autobusem k hradu Haut Koenigsbourg ( kde jsme si to prohlédli před hradem, vyfotili ). Vyložili jsme kola vyrazili směr Bergheim, Ribeauvillé, Riquewihr. Ten den bylo ohromné teplo, teploty se vyšplhali až skoro ke 40°C a proto já jsme ujela poloviční etapu což bylo necelých 20 km, jelikož pak se mi neudělalo dobře a proto zpět na ubytování jsem jela autobusem. Cestou do Riquewihru jsme měli dvě ochutnávky vína a to Ruladské šedé neboli Pinot Gris a Sylvánské zelené neboli Sylvanner.












Druhý den jsme vyjížděli autobusem opět okolo deváté do sedla Col de la Schlucht, mezi zastávku jsme měli v městečku Munster, kde na kostele a přilehlých domech seděli čápy. Po vyfocení jsme pokračovali dále do zmíněného sedla. Zde jsme nasedli na kola a jeli po horské silnici ,,Route des Cretes" až pod nejvyšší vrchol Vogéz - Grand Ballon. Zde moje etapa skončila a do městečka Guebwiller jsem jela opět autobusem. Takže jsem za tuto etapu ujela skoro 28 km.













Třetí den byl ten spíše odpočinkový pro nás všechny. Jezdila se etapa v okolí Colmaru. Dopoledne jsme si jen tak rychle i s delegátkou prošli a dále jsme pokračovali směr Equisheim. Zde jsme si prošli městečka a udělali i jednu ochutnávku vína protentokrát to byl opět Muscat. Pak jsme s mamkou rozhodli že zpět pojedeme sami a prohlédneme si pořádně Colmar. Dohromady jsme nakonec našlapali skoro 34 km a pěšky ušli skoro 10 km. 


























Poslední den na kolech jsem opět vyrazili autobusem do sedla Col de la Schlucht, ale tentokrát jsem se vydali po silnici ,,Route des Cretes" na sever. Vystoupili jsme na vyhlídku Gazon du Faing, která mi stoupáním, ale i výhledem připomínala naše Krkonoše. Dále jsme pokračovali k jezeru Lac Blanc a poté do městečka Orbey. Poté jsme pokračovali směrem na Kaysersberg. Zde jsme si prohlídli malebné městečko a pokračovali vinařskými stezkami do Colmaru.




























Poslední den byl naplánovaná zastávka v hlavním městě Alsaska - Strasbourgu. Vyráželi jsme v 9 hodin autobusem. Po prohlídce města jsme vyráželi opět tranzitem přes Německo zpět do Čech. 






























A jak shrnout tuhle dovolenou? Jedním slovem SKVĚLÝ. Ačkoliv to nebyla žádná odpočinková. Přesně tohle jsem teď potřebovala, vypnout trochu. Dost lidí se mě ptalo proč nejedeme sami v této době, proč s cestovkou. Na tuhle cestovku nedám dopustit, jezdíme s nimi už pár let a myslím že můžu mluvit za celou naši partu 20 lidí, že se nám líbí jak jejich program ať už poznávacích či cyklo zájezdů, ale i jakým stylem vedou zájezdy delegáti. Tuhle cestovku můžu jedině doporučit. 

Byl jste někdo letos někde v zahraničí na dovolené nebo jezdíte jen po Čechách?

Vaše Epilepsyylife 

You Might Also Like

2 comments

  1. Tento rok som nebola nikde, ale v Alsasku to vyzerá super.
    Budem rada ak sa zastavíš aj u mňa na blogu.
    Môj blog: http://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá a bylo tam strašně fajn :)♥

    OdpovědětVymazat