Čtenářská výzva: Jennifer Brown - Hate list


Tuhle knížku jsem si našla v době když jsem sháněla knížky do mé čtenářské výzvy 2019 a teprve až před pár týdny jsem se k ní dostala jelikož jsem měla čas něco číst. Když člověk chodí do práce nestíhá moc číst jak je unavený.

Tato knížka mě zaujala svým tématem. Je to příběh dívky jejíž přítel začal střílet ve škole a několik spolužáků zabil nebo zranil. Jako jeho přítelkyně je s jeho činem spojována, i když byla postřelena. K podezření přispívá i hate list - seznam na který zapisovali jména lidí, které nenáviděli. Spíše je to kniha o tom jak se s tím člověk vyrovnává a jaké to mělo následky. Nejvíce sledujeme hlavní hrdinku Valerii, díky níž se postupně dozvídáme útržky toho, jak se s tím vyrovnává zbytek školy. Musím uznat, že ze začátku jsem měla z hlavní postavy divný pocit, vadilo mi jak ufňukaná, ale spíš co mi vadilo je to, že se bála postavit čelem tomu, co se stalo. Ze začátku sledujeme v knize 2 linie. Před a během útoku a po útoku, kdy se Valerie vrací do školy. Upřímně mi trvalo než jsem si zvykla na tyto 2 linie. V průběhu knížky, ale došlo k určitému vývoji. I samotná Valerie si prochází různými fázemi, jak se s tím vyrovnává její okolí, kdy si nechá konečně pomoci, hledá sama sebe atd.

Kniha se velice dobře čte. Upřímně jsem od ní veliké očekávání moc neměla a proto mě hodně překvapila jak rychle jsem ji měla přečtenou. Ale rozhodně si nemyslím že tato kniha je vyloženě oddychové čtení. Vzhledem k tomu o jaké téma se v knize jedná je to trochu složitější. Ačkoliv nejsem cílová skupina pro které je tato kniha určitě, jelikož jsem věkově už někde jinde a proto mě možná přišlo dost nepochopitelné její některé chování a měla jsem ji chuť proplesknout. Myslím, že téma šikany je podstatné v jakémkoliv věku, který se ze šikanou minimálně někdy potkal nebo si ji v jakémkoliv stavu prožil. Rozhodně bych ji doporučila i někomu koho taková problematika zajímá.

Četl jste někdo tuto knihu a co na ni říkáte ?

Vaše  Epilepsyylife

You Might Also Like

2 comments

  1. Tuhle knihu neznám, takže nečetla :) ale já vlastně knihy vůbec nečtu :D jedině jen romány! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já takhle hodně čtu až vlastně od doby co jsem ukončila střední školu. Loni přes jarní karanténu jsem těch knížek přečetla taky dost protože jsem byla přes 3 měsíce doma. Teď když chodím do práce, tak čtu hodinu po večerech a většinou o víkendech pravidelně.

      Vymazat