Rajská omáčka s masovými koulemi a rýží

Krásnou sobotu! Dneska tu mám pro Vás recept a to na jedno z mých hodně oblíbených jídel a tím je rajská omáčka.

budeme potřebovat:
1 cibule, 1 stroužek česneku, špetka koření na mleté maso a koření italské bylinky, 500 g hovězího mletého masa, sůl a pepř

omáčka:
olej, 1 cibule, 2 lžíce mouky, 250 g rajčatového protlaku ( já použila větší sklenici sladkého domácí a jednu menší ostrého domácího ), 500 ml vývaru, 5 kuliček nového koření, 5 kuliček pepře, větší špetka mleté skořice, 1 bobkový list, sůl a pepř, rýže

Oloupanou cibuli a česnek pokrájíme na menší kusy a rozmixujeme. Vzniklou hmotu promícháme s mletým masem, osolíme a opepříme. Vytvarujeme kuličky a pečeme v troubě na 170°C asi 30 minut. Do hrnce nasypeme nadrobno nakrájenou cibuli, kterou orestujeme na oleji dozlatova. Přimícháme hladkou mouku a po minutě protlak. Necháme minutu bublat a zalijeme vývarem. Pokud se Vám bude zdát omáčka moc tekutá přidejte trochu mouku. Poté přidáme kuličky a koření. Osolíme a opepříme pokud je třeba a necháme na mírném ohni vařit asi 15 mi minut. Poté vyndáme koření a podáváme s rýží, kterou uvaříme dle návodu.
Ochutnali byste tento recept? Máte vůbec rádi rajskou a s čím radši s kuličkami, masem a nebo paprikami plněné mletým masem?


Vaše Epilepsyylife





You Might Also Like

4 comments

  1. Mňam.. Rajskou s rýží miluju.. Už jsem ji pěkně dlouho neměla.. Asi vím, co budu přes týden vařit. Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to já taky rajskou miluji už od dětství. Není za co :)

      Vymazat
  2. Rajskou mám moc ráda, nedělám jí sice často, ale tento recept někdy zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám recepty na rajskou dva. Osobně si myslím že tenhle je jednodušší.

      Vymazat