Čtenářská výzva: K. H. Mácha - Máj

 

Ahoj, dneska tu mám pro Vás poslední knížku z mé čtenářské výzvy za rok 2019. Je jím právě Máj od Máchy, který jsem nikdy nečetla, ačkoliv jsem ho měla v maturitní četbě. Teď naopak jsem ho poslouchala jako audioknihu a možná to je právě to proč sem za posledních pár týdnů z knížkami pohnula, jelikož pokud to jde poslouchám je v audio verzi. 

Každý z nás zná děj Máje. Všechny knížky, kde někdo zemře nebo se mu nespravedlností něco hrozného stane se mi dlouho drží v hlavě. U Máje se to stalo taky, jelikož si pamatuji i film, který jsem viděla a u kterého jsem brečela jak želva. Upřímně mi právě Jarmila, kterou vůbec neměla ráda zdála tak moc pasivní a zdálo se mi, že právě Viléma vůbec nemilovala. Autor z Viléma udělal rebela, který na konci proti svému trestu neprotestoval a nesnažil se uprchnout. Přijal ho, i když vinil společnost, svému trestu nechtěl uniknout a proto si myslím že právě on byl opravdový hrdina. Upřímně se teď myslím, že nechápu proč jsem ji na střední škole nečetla a myslím si, že by si to přečíst či poslechnout ( jako já ) měl každý.

Četl jste někdo tuto knihu a jaký na ní máte názor Vy?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

5 comments

  1. Četla jsem, ale myslím, že mi to jednou stačilo ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Máj je klasika, kterou si ještě teď pamatuji ze střední. :D :))

    OdpovědětVymazat
  3. Já si ji vybrala do seznamu četby k maturitě. Psávala jsem básně a měla jsem ráda poezii a dokázala si z toho vzít ten příběh, který je skrytý za slovy. Máj je moc pěkný :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat