Jogurtové kuře na paprice


Krásnou sobotu! Dneska tu opět po 14 dnech mám receptík. Tento jsem zkoušela poprvé a je to takzvaná variace na kuře na paprice, které mám velice ráda. Snažím se zkoušet nové recepty, protože si tím i zlepším své kuchařské dovednosti. 

budeme potřebovat:
400 g kuřecích prsou, 1 cibule, 1 mrkev, 100 ml vývaru nebo vody, 200 ml 12% smetany, 120 g tekutého bílého jogurtu, 2 - 3 lžičky sladké mleté papriky, 2 - 3 lžičky mleté uzené papriky, větší špetka čerstvé mleté skořice, čerstvě mletý pepř, sůl a řepkový olej

Maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na větší kostky. Osolíme. Na velké pánvi rozehřejeme olej a maso opečeme dozlatova na nejvyšším plameni, poté dáme stranou. Přidáme opět olej a na středním plameni orestujeme nadrobno nakrájenou cibuli, měla by změknout a opéct se do zlatavé barvy. Poté přidáme najemno nastrouhanou mrkev a restujeme 30 sekund. Zasypeme 2 lžičkami sladké a 2 lžičkami uzené papriky spolu s větší špetkou skořice. Krátce, ale důkladně restujeme. Obsah pánve zalijeme vodou nebo vývarem, smetanou a lehce osolíme. Na mírném ohni necháme asi 5 minut probublávat, dokut zelenina zcela nezměkne a tekutina se mírně nezredukuje. Poté rozmixujeme do krémové omáčky. Ochutnáme a dle potřeby přidáme lžičku mleté sladké nebo uzené papriky. Dáme přidáme i opečené kuřecí maso. Necháme společně prohřát. Vypneme a vmícháme do omáčky bílý kuřecí jogurt. Ochutnáme a dochutíme solí, pepřem a popřípadě skořicí. Podáváme s rýží.

Ochutnali byste tuto variaci na kuře na paprice?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

8 comments

  1. Kuře na paprice jsem neměla opravdu dost dlouho a vlastně ho mám ráda.. spíš s knedlíkem, než s rýží. Nikdy jsem to nevařila, což je taky jeden z důvodů, proč jsem toto jídlo dlouho neměla. A taky... přítel nejí omáčky a celkově českou kuchyni, takže i kdybych toto uvařila, on by to nejedl :) A tak vaříme jiné věci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já třeba s knedlíkem ji měla asi jednou v životě u nás doma se odjakživa vaří jedině s rýží. Jo jasný to chápu :)

      Vymazat
  2. Ty jo já se musím normálně přiznat, že kuře na paprice jsem nikdy neměla ráda :D Už jako malá jsem se mu vyhýbala obloukem :D
    Ale jako vypadá na fotografii jinak moc hezky, ale tento recept bohužel ani nezkusím. :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já kuře na paprice mám ráda už od dětství, je to jedno z mých oblíbených jídel ♥

      Vymazat
  3. Moc pěkný recept, nikdy mě nenapadlo dělat kuře na paprice, ale věřím, že to může být výtečné.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kuře na paprice miluju už od dětství a je to jedno z mých oblíbených jídel ♥

      Vymazat
  4. Kuře na paprice je mé oblíbené jídlo a tahle verze vypadá opravdu báječně! :))

    OdpovědětVymazat