Čtenářská výzva: Julie Caplin - Hotýlek na Islandu



Ahoj, jsem tu zase s další recenzí knížky do mé čtenářské výzvy. A je to další knížka ze série Romantické útěky z ruky spisovatelky Caplinové. Tentokrát nás to zavede na Island, kde se odehrává celý příběh a rozhodně stejně jako mě Vás zahřeje na duši. Jelikož tohle je mám jako dárek, musela jsem si ji prostě přečíst než ji daruji.Island je už od mládí jedna z mých vysněných destinací kam se toužím podívat a proto jsem tu knížku vlastně i koupila jako dárek abych si ji mohla přečíst také, jelikož Caplinová píše tak čtivě a lákavě, že se člověk chce ještě více podívat na tato všechna místa. 

Lehce upjatá Angličanka Lucy je špičková hotelová manažerka, ale shodou nešťastný okolností přišla o svoji práci ve velkém řetězci slavných hotelů a její pověst utrpěla velké škody. Nakonec se ji povede si sehnat dočasnou pozici manažerky malého hotýlku na Islandu. Zde se setkává s velmi různorodými zaměstnanci, svéráznými návštěvníky, nepříjemným televizním štábem, ale i milými domorodci. Vše vypadá nadějně, ale jak to tak bývá vždy přijdou nějaké komplikace tentokrát to bylo v podobě plánovaného prodeje a zákeřného škůdce.

Říkáte si a je tam vůbec nějaká romantická linka? Jistě že je to nebyla Caplinová. Nečekaným pomocníkem Lucy je barman Alex, který je moc milý a na obyčejného barmana až moc angažovaný. Neskrývá náhodou něco? Je on tím zákeřným škůdcem, který poškozuje činnost ostatních? Kromě jiskření těchto dvou je i nějaké to jiskření u vedlejších postav, které si myslím že se dobře povedli. Hlavně asistentka Hekla je fakt vtipná. Co jsem ale až při čtení zjistila, že vždycky se v další knize objeví někdo z nějakých jejich dřívějších knížek, tentokrát to byl právě Alex z Cukrárny v Paříži. Autorčino popisování prostředí hotelu bylo pěkné jelikož čtenář si to pak dovedl lépe představit. Co se třeba týče některých problémů s hotelovými hosty, myslím že ty vycházejí ze skutečných zážitků. Co se mi v téhle knížce fakt líbilo bylo popisování dech beroucí severské krajiny. Když tam byli stránky kde se hovořilo o jídle dostala jsem normálně ( bylo půl 2 ráno :D ). Určitě je Vám jasné že to nakonec skončí happyendem. 

Právě u této autorky se mi líbí to, že to není úplně přeslazený. Vlastně pracuje s jednou šablonou a to si myslím, že funguje. Vybere si nějakou zemi a prostřednictvím nějaké ženy, která hledá sebe samu, ukáže krásy dané země, její zvyky a gastronomii. Myslím si, že úspěch jejich knih je v tom, že postavy jsou obyčejní lidé, kteří milují svoji profesi.

Určitě si nějakou knížku z této série přečtěte, nebudete litovat!
Mějte se krásně!

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

5 comments

  1. Od této autorky jsem ještě nic nečetla. Příběh vypadá ázajímavé. Možná by se mi knížka i mohla líbit.

    OdpovědětVymazat
  2. Série těchto knížek mě moc baví, teď čtu Kavárnu v Kodani a je to super oddychové čtení. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Island je veľmi zaujímavý a na jednom kurze v Dánsku boli prítomní aj ľudia z Islandu. Sú strašne milí. No čo sa týka tejto knihy, prečítala som pár stránok a veľmi ma nezaujala. Nedokázala som jej prísť na chuť...

    OdpovědětVymazat