Čtenářská výzva: Matthew Walker - Proč spíme

 
Ahoj, dnes tu pro Vás mám další knížku do mé čtenářské výzvy. Další knížka, kterou jsem dala v audio verzi, jelikož večer mi právě audioknihy vyhovují lépe, jelikož si tolik moc nenamáhám oči. O téhle knížce jsem slyšela tolik dobrého, ale i špatného a tak jsem si chtěla udělat vlastní názor na ni.

Může se zdát, že pro nás "mladší" je kniha vcelku zbytečná, ale opak je pravdou. I když pro nás ne-vědce je občas trochu hůře stravitelná, ale autor některé věci vysvětluje, ale u některých pojmů si myslím že to vysvětluje až moc podrobněji, že někdy mi to tam spíše vadilo. Líbilo se mi tam jak autor tam popisuje řadu experimentů, že si to člověk dokáže trochu realisticky představit.

Rozsah i po zvukové stránce byl fajn, stejně tak bylo pěkný, že je to rozčleněný do několika okruhů. Jedna z věcí, kterou bych vypíchla je že z noční sovy sova prostě nijak neuděláte. Když člověk dlouhodobě pracuje na směny má to špatné dopady na jeho zdraví. Náš spánkový režim je částečně daný genetikou a tak neexistuje způsob jak ho změnit. Můžeme ho pouze mírně upravit podle našich preferencí.

V knížce se dozvíte zajímavé věci jako, že led světla ( včetně monitorů notebooků a mobilů ) obsahují vysoké množství modrého světla a ten potlačuje hormon, který řídí naše usínání. Stejně tak je problematický kofein a i alkohol.

Až dočtete knížku zjistíme, že spíte špatně a trpíte nejspíš chronickou spánkovou derivací, která má na zdraví velice ničivé dopady. Poškozuje svaly, omezuje regeneraci po cvičení či námaze, zpomalují hojení po úrazech a devastuje nervovou soustavu. Možná i díky své epilepsii jsem si chtěla tuto knížku přečíst. Rozhodně bych ji, ale doporučila všem, kteří v noci nemůžou moc spát.

Co jsem si z této knížky odnesla já? 
Navždy budu noční sova. 
Nekvalitní spánek nedospím ani za týden. 
Více nocí s nekvalitním či omezeným spánkem může ovlivnit mé psychické i fyzické schopnosti. 
Pokud nebudu spát minimálně 7 hodin denně bude to mít částečné a nebo i trvalé následky na zdraví.
Nekoukat do monitoru či jiného zařízení aspoň hodinu až dvě před spaním.
Nepít alkohol, kafe či jiné nápoje s vysokým obsahem kofeinu 4 - 5 hodin před spaním.

Četl jste někdo tuto knihu?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

2 comments

  1. Zajímavá kniha, už jsem o ní slyšela a určitě si jí někdy ráda přečtu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já než jsem ji začala poslouchat jako audioknihu jsem o ni slyšela taky hrozně moc a proto jsem si ji chtěla ať už poslechnout nebo přečíst. Možná i teď více některým věcem lépe rozumím :)

      Vymazat