Čtenářská výzva: George Orwell - Farma zvířat

Ahoj, dnes tu pro Vás mám další knížku do mé čtenářské výzvy. Další knížka, kterou jsem dala v audio verzi, jelikož večer mi právě audioknihy vyhovují lépe, jelikož si tolik moc nenamáhám oči. Tuto knížku si myslím, že spousta z Vás zná z dob maturity, kdy třeba já v té době jsem ji nečetla a ani neposlouchala jako audioknihu a vlastně i proto jsem si ji do výzvy dala, stejně jako i některé jiné knihy, které jsem v té době nečetla právě. 

Je to kniha, která zajímavým a poutavým způsobem upozorňuje na hrůzy, které se děly v době kdy jak se říká chodila ještě někde v lese na houbách a možná i právě proto, čím jsem starší mě tyto věci zajímavý více. Všechny ty hrůzy jsou zasazeny na farmu zvířat, kde se zvířata rozhodnou, že mají dost kruté vlády lidí a chtějí vládnout si sami, nastolily rovnoprávnost aby jim nebylo nic upíráno. Také vyženou farmáře a jeho ženu a zavedou, že zde platí 7 přikázání neboli animalismus. Nakonec se však jejich vláda zvrhne v tyranii, když se vlády ujmou prasata Napoleon a Kuliš, kteří si přikázání mění podle toho jak se jim to zrovna hodí ve svůj prospěch. Neohlížejí se na to, že ostatní zvířata se mají daleko hůře než za vlády farmáře. Ostatní zvířata se ale uklidňují tím, že to dělají pro jejich dobro a blahobyt. A hlavně jsou svobodní nebo si to aspoň myslí. 

Celá kniha je reakcí na ruskou revoluci a Stalina. Kanec Major představuje Lenina, Napoleon Stalina, Kuliš Trockého, psi tajnou policii, ovce hloupé ovce co si nechají za každé situace nabulíkovat jakoukoliv kravinu, které uvěří, osel Benjamin pasivní intelektuály, kteří si dobře uvědomují, ale odmítají proti tomu cokoliv podniknout a i další zvířata tu mají své zastoupení. Kniha se dá víceméně napasovat na jakoukoliv dobu i režim a i možná proto je Farma zvířat nadčasová. Ačkoliv nemá velký rozsah, podařilo se děj vygradovat. Když jsem poslouchala jak prasata přejímají vládu nad farmou, stupňoval se můj pocit ukřivděnosti, slabosti a beznaděje. Trochu mě po doposlechnutí proběhl mráz po zádech. Ačkoliv jsem věděla o čem kniha je protože na škole jsme se o ní učili, předčila všechna má očekávání. Je jedinečná nejen svým obsahem, ale i stylem vyprávění a postavami, který čtenářům přibližuje co se v té době dělo. Myslím, že pro čtenáře, kteří v té době nežili je tato kniha přínosná i do této doby a taky si myslím, že je i právem na listu povinné četby. Mě kniha chytla, že za ani ne jeden den jsem ji poslechla celou, což ne každá a zvlášť audiokniha mě takhle chytne. Rozhodně stojí za to si ji přečíst nebo poslechnout i když je fakt, že je místy i děsivá.

Četli jste Farmu zvířat? Jak na Vás tato kniha zapůsobila? Popřípadě chystáte se tuto knihu číst?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

2 comments

  1. To jsem četla naposled v maturitním období a knížka mě moc bavila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím že hodně lidí ji četlo v maturitním období právě.

      Vymazat