Viktor Dyk - Krysař



Ahoj, dneska tu pro Vás mám další audioknihu, kterou jsem doposlouchala v měsíci lednu. Původně jsem ji měla danou ve čtenářské výzvě, ale nakonec jsem si tam dala jinou. Je to česká klasika a myslím že většina z Vás ji zná díky maturitní četbě, ale já v době kdy jsem maturovala jsem ji nečetla, z mého seznamu jsem tenkrát četla asi jen 2 knihy, protože tenkrát mě tyhle knihy nějak extra nebrali.

Sama jsem nečekala, že ji stihla doposlouchat za tak krátkou chvíli, během jednoho večera. Bylo to zvláštní, jelikož jsem od ní nečekala moc nic a možná i proto mě docela na klasickou maturitní četbu docela překvapila. Nastíním Vám trochu maličko děj, který je prostý. Krysař je muž beze jména, který přichází do města Hammeln, aby město zbavil krys. Jako odměnu mu radní slíbili 100 rýnských. Krysař má píšťalu, která hraje v ději zásadní roli. Potkává se s Agnes a poprvé jeho hnacím motorem je právě ona a ne jeho práce. Když jsem poslouchala audioknihu líbil se mi jazyk, který na mě působil poeticky a nepochybně má svoje kouzlo jak tehdy, ale tak i v dnešní době. Některé postavy se mi líbili více jako třeba krysař, Agnes což mi asi ani nikoho nepřekvapilo. Docela se mi líbil i Sepp Jörgen, který hraje taky v ději důležitou roli, kterou jsem pochopila až během poslouchání. S Agnes jsem dosti soucítila a bylo mi ji líto. Rozhodně za to stojí si ji přečíst ať už v době maturitní četby nebo mimo.

Četl jste někdo tuto knihu?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

3 comments

  1. Já mám Krysaře moc ráda :) Četla jsem ho k maturitě.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě jsem ho u maturity nečetla :) Mám v merku hodně knížek, které jsem měla v maturitní četbě a tenkrát jsem je nečetla.

      Vymazat
  2. Knihu jsem četla naposledy k maturitě, ale je super, že existuje i v audio verzi. :))

    OdpovědětVymazat