J. K. Rowlingová - Harry Potter a kámen mudrců



Ahoj, dneska tu mám pro Vás další audioknihu a tentokrát dost známou. Mě teď právě více vyhovuje audioknihy než ty papírové, hlavně i protože u nich dost často neusínám tolik jako u papírových. Harryho Pottera jsem si chtěla přečíst po x letech znova, ale prostě nevím jakto, ale zvolila jsem spíše radši audioverzi, která je volně přístupná na youtube a namluvená Jiřím Lábusem a je to naprostá pecka.  Myslím, že ať ti mladší čtenáři nebo čtenáři, kteří s touto knihou vyrůstali tak nějak mi dají za pravdu v tou, že ji může číst čtenář či posluchatel poslouchat v jakémkoliv věku.

Něco málo o ději. Když byl Harrymu jeden rok, přišel o své rodiče. Ten o kom se nemluví zavraždil Harryho rodiče a potom chtěl zabít i jeho, ale nějakým zázrakem přežil a z toho večera mu zůstala akorát na čele jizva v podobě blesku. Chlapec 10 let vyrůstal u své tety a strýce Dursleyových a svého bratrance Dudleyho. Div se světě ačkoliv Harry u nich trpěl vyrostl z něho bystrý a hodný chlapec. Nezná co se tehdy stalo, ani nezná své rodiče, jelikož mu od tety a strýce bylo řečeno, že zemřeli při nehodě. Ví, že je jiný, že se mu občas stanou zvláštní věci, ale ani by ho ve snu nenapadlo že v den jeho 11. narozenin zjistí pravdu, která mu navždy změní jeho život. Teta se strýcem se snaží všemožně zabrátit tomu aby se o tom kdo skutečně je dozvěděl, ale jednoho dne se objeví sova z dopisem z Bradavic – ze škol čar a kouzel, jehož ředitelem je Albus Brumbál.

Myslím že není třeba více dodávat k ději, kdo by ho neznal? Sama si myslím, že každý buď to četl nebo viděl Harryho Potter. Filmy jsem třeba viděla milionkrát, ale knížky jsem četla jen jednou a to když jsem byla na základní škole a to už je pár let. Nebudu lhát, že jsem se bála, že se mi nebude po těch letech líbit a říkám si ty jsi se pošetile mýlila. Tento příběh je prostě nadčasový. Autorka vymyslela magický svět, kde je vše možné a ve kterém by chtěl každý z nás žít. Vše do sebe krásně zapadá a vše má své opodstatnění. Příběh je plný záhad, tajemství a náznaku něčeho velkého, které se plně promítne až v posledním díle. Bradavice už tehdy pro mě byli a pořád i teď naprosto kouzelným místem. Stejně tak se mi promítali věci z filmu ačkoliv některé pasáže z knížky tam nebyli a proto jsem si ji i chtěla nakonec tedy poslechnout abych si to oživila. Kdo to nečetl musí to co nejdříve napravit, jelikož Harry Potter je prostě klasika největšího kalibru.

Četl jste někdo tuto knihu?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

4 comments

  1. Tohle je jedna z mých prvních oblíbených knih. Na Harrym jsem vyrostla a nikdy mě neomrzí. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostě Harry Potter je klasika a proto teď jedu hodně na podcastu Neplecha ukončena.

      Vymazat
  2. Už se těším, až zase s přítelem zahájíme filmový maraton Harryho 🤩🤩

    OdpovědětVymazat
  3. Já četla prvních 50 stran kvůli škole, ale měla jsem v té době k tomu hrozný odpor. Filmy miluji, ale.na čtení volím jiné žánry, pokud mám čas.


    somethingbykate

    OdpovědětVymazat