Čtenářská výzva: Elizabeth Weinová - Krycí jméno Verity



Ahoj, dneska tu pro Vás mám další knížku do čtenářské výzvy. Tuhle jsem si vybrala vlastně jen tak protože už mi dlouho ležela v polici a u jednoho čísla ve výzvě jsem neměla pořád žádnou knihu a tak jsem právě zvolila tuhle jelikož se mi líbil jak název, ale i obálka knihy právě. 

Podle tématu spíš očekáváte příběh plný špatných věcí, protože se to odehrává ve 2. světové válce. Tak si myslím že budete mile překvapení, jaká ta kniha je. Mě se líbilo jakým stylem je kniha psaná právě. Možná i proto na mě hodně působí věrohodně. Vlastně až skoro na konci jsem si uvědomila jak mi to tam sedí když jsem Verity více a více poznávat. Pěkné bylo, že kniha je rozdělena na dvě části, kdy druhá část je vyprávěna z pohledu Maddie a styl psaní je právě jiný než styl v první části knihy.

Knihám z období 2. světové války se nevyhýbám, ale spíš jsem četla se židovskou tématikou, většina knih je ale vždy stejná právě. Čekala jsem co se z téhle knihy vyvrbí, jelikož anotaci jsem nečetla a vlastně mě to hodně překvapilo, že je to spíš o přátelství a hlavních hrdinkách než o válce jako takové. Jo válka tam byla, ale řekla bych že tak akorát. Nutno ale zdůraznit, že i když onu výpověď píše Verity, hlavní hrdinkou je její nejlepší kamarádka Maddie a díky tomu v knize poznáváme obě dívky a také i jejich přátelství což byl od spisovatelky super nápad.

Za mě ta knížka byla super a to i dokládá to že jsem ji dost rychle přečetla, když jsem teď x měsíců měla čtecí krizi právě. To jsem ji dávkovala většinou 2 hodiny čtení skoro každý den a proto za 3 - 4 dny jsem to měla přečtené, ale je fakt že možná pro slabší povahy to bude chtít dávkovat po kouskách.

Kniha je svým dějem prostá, ale upřímně se čte pěkně ale je fakt že někomu by se ta kniha mohla zdát buď nudná či že to tam moc neutíká právě nebo že se do čtení musí nutit.


Četl jste někdo tuto knihu?
Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

2 comments

  1. Tuto knihu neznám, ale není to můj šálek :-) Já mám teď rozečtenou Julii Caplin Cukrárnu v Paříži :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý má nějaký žánr, který není úplně jeho šálek kávy. Já to mám takhle se scifi právě. Já teď momentálně mám rozečteného Roberta Bryndzu a jeho Propast smrti :)

      Vymazat