Přečteno | Září - Říjen 2022

 Ahoj, z mého blogu jistě víte, že ráda čtu, ale čtenářské výzvy za daný rok nestíhám plnit. Před malou chvíli jsem skončila s tou za rok 2020 a tak jsem si říkala, jestli nemám zkusit něco jiného co se týče článků s recenzí na knížky. Líbil se mi právě typ článků s recenzí knížek, které píše Domča. Už teď mám 18 knížek a jsem zvědavá na jaké číslo se dostanu na konci roku právě. 

Harry Potter a tajemná komnata| J. K. Rowlingová
Myslím, že knížky o Harrym Potterovi zná naprosto každý. Já je četla před lety když jsem byla mladá dívka a byla jsem z nich naprosto uchvácela. Delší dobu už jsem přemýšlela, že si je znovu přečtu. Během 4 dní jsem přečetla tento druhý díl a nic se nezměnilo a pořád mě ty knížky fascinují jako kdysi. Jen se mi v nich teď promítají scény z filmu, které byli hodně jinak než jsou v knize právě. 

Porodní sestra z Osvětimi|Magda Knedler
Tentokrát jsem četla knížku ze čtečky, kterou jsem už dlouho si chtěla přečíst. V jednu chvíli na ní byl neuvěřitelný boom na sociálních sítích a tak jsem si chtěla udělat vlastní názor na ní právě. Sama si myslím, že příběhy z tohoto období bychom alespoň měli trochu znát. V knize je několik úhlů pohledů na hlavní hrdinku Stanislavu a tak se o ní dozvídáme i něco více nejen o životě v Osvětimi, ale i z jejich dospívajících let. Čím více jsem v knize pokračovala, tím více jsem nechápala jak dokáže být tak silná a také věřit v dobro, hlavně především když viděla co kolem ní vše dělo. Ačkoliv kniha je podána velmi autenticky, přečetla jsem ji za den což je v mém případě docela rychlé, ale chápu čtenáře, kteří si dělají častější pauzy díky tomu z jakého období tato kniha je. Skryté poselství je, že čtenáře kniha nabádá, aby se zamysleli na smyslem oběti hlavní hrdinky Stanislavy. Hlavní hrdinka si stála za tím, že ano. Doufala a bojovala za každého tak dlouho jak jen mohla. Sama vím, že tato kniha není pro všechny, hlavně když se na každé asi 20 straně usmrcuje dítě velmi brutálním způsobem. Kdo, ale má rád témata z druhé světové války tak doporučuji si ji přečíst.

Žena číslo 99|Greer Macalister
Tato kniha mě zaujala nejen svým názvem, ale i anotací. Objednala jsem ji v akci 4+1 myslím. Hodně drsná realita dívek z bohaté rodiny, jelikož sestra hlavní hrdinky se nechová podle společenských norem tehdejší doby ( odehrává se to v 19. století ) uklidí ji rodiče do ústavu. Mladší dcera se sice může výhodně vdát aby rodina měla lepší postavení ve společnosti a více peněz, jenže ona miluje někoho jiného než za koho by se měla provdat. Jenže tehdy se na svobodnou vůli žen nehrálo. Hlavní hrdinka tak neměla co ztratit, když přišla o svého jediného spojenci o svou sestru, rozhodla se ji přivést zpátky domů. Nakonec se dostat tam bylo mnohem lehčí něž se z něj dostat ven. Většinu knihy se odehrává právě v ústavu právě a aby si zachovala zdravý rozum utíká do vzpomínek na svou minulost a pochybuje o budoucnosti. Nemá totiž jistotu jestli se nejen dostane ven, ale i najde svoji sestru a podaří se jim odejít z ústavu ani to zda je rodiče přijmout zpět. Hlavní hrdinka právě v ústavu ženy se silnými příběhy a tak najednou se ji otevírá surový nepřikrášlený svět, v němž žijí ostatní lidé. Pozná zde, ale i přátelství, spojenectví, sounáležitost, ale i zradu a pomstu. Jak to dopadne se dozvíte na skoro úplném konci. Mě se tato kniha šíleně líbila, přečetla jsem ji za jedno odpoledne. Málo kdy se mi stane aby mě takhle knížka hodně chytla.

Příběh služebnice|Margaret Atwood
Tuhle knížku jak můžete vidět jsem četla ze čtečky, jelikož to chci střídat právě. Jelikož jsem viděla, několik řad seriálu, chtěla jsem vědět jak hodně se liší od knihy právě. I přesto, že jsem věděla o čem to tak přibližně je, ale je dlouho co jsem se na seriál koukala. Stejně i tak jsem měla směsici pocitů a to od úžasu, přes nepochopení, zděšení až po odpor. Občas jsem si říkala co vlastně ještě přijde. Dost se mi zde propojovali i scény ze seriálu právě. Kniha je nesmírně čtivá, emotivní, zajímavá a rozhodně stojí za přečtení a to i díky svému tématu. A i když jsem seriál viděla i při něm jsem si nedokázala představit co prožívala. Kniha mě velice bavila i když se nejedná o lehce stravitelné téma a četla se velice dobře. Možná se mi líbila trochu více než seriál právě. Rozhodně jak knihu tak i seriál doporučuji všem, kteří občas něco jiného než příjemně oddechové ať už se jedná buď o knihu nebo seriál člověk se zamyslí, zhrozí a nakonec děkuje za to v jaké normální době žije.

Poslední dopis od tvé lásky|Jojo Moyes
Tuhle knihu už máme dlouho doma a rozhodně jsem si ji chtěla přečíst, jelikož už jsem od ní před pár lety četla Než jsem tě poznala, která byla za mě boží prostě. Celou knihu provází milostné dopisy, které skrývají spletivá a temná tajemství. V mnohém se podobám právě s hrdinkou Ellie právě. Na začátku každé kapitoly je vždy jeden, který oživuje příběh. Autorka sází na citlivé a vážné téma, které se v knize odehrává a to především na úlohu žen z lepší společnosti v 60. letech a to jaký následek měly tehdy nezávazné románky. Kdo jste alespoň četli nějakou autorčinu jinou knihu víte jak skvěle umí vystihnout emoce až dokáže čtenáře dohnat k slzám. V případě této knihy se to u mě nestalo ačkoliv příběh je upřímný a nabitý velmi uvěřitelnou láskou. Autorka si velmi vyhrála s hrdiny, kteří na mě působily reálně a lidsky, do některých jsem se vžila ať už do hrdinky Jennifer nebo Ellie ( ta mi byla o poznání mnohem bližší ). Koho jsem fakt nesnášela byl manžel Jennifer, pan Stirling. Samozřejmě jsem se těšila na autorčin styl psaní, který mě jako vždy nezklamal. Knihu jsem přečetla za 1,5 dne což je pro mě známka to, že kniha je fakt dobrá. Líbilo se mi téma knihy a jelikož jsem pořád beznadějný romantik, užila jsem si  i tuhle stránku knihy. Hrozně ji doporučuji všem co jsou romantici a mají tento žánr rádi na odlehčení právě.

A co jste za uplynulé dva měsíce přečetli Vy? Četli jste nebo vás zaujala některá z mých knih?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

5 comments

  1. Z tvého seznam znám akorát toho Harryho Pottera. Ale myslím, že třeba i ta Žena číslo 99 by mě mohla bavit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně budu ráda, protože třeba Žena číslo 99 mě hrozně překvapila :)

      Vymazat
  2. Jé, já jsem v září nepřečetla nic, ale v říjnu už ano :-) A jinak Porodní asistentku jsem četla a Žena číslo 99 mám na seznamu knih, které si chci přečíst :O Tak jsem na to zvědavá. A Jojo má prostě krásné příběhy ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Harry je klasika, která snad nikdy neomrzí a přečtu si ho ráda i v 80ti. :D :)

    OdpovědětVymazat