Přečteno | Leden - Březen 2023

 Ahoj, došla jsem k závěru, že letos budu tyhle články o knížkách vydávat každé 3 měsíce. Je fajn se takhle podělit s Vámi o knížky, které jsem přečetla i když teď čtu hodně málo právě.

Anna ze Zeleného domu|Lucy Maud Montgomeryová
Tuto knihu jsem začala číst o 2. svátku vánočním, kdy jsem přečetla půlku knihy a druhou část jsem přečetla na Nový rok. Jelikož jsem viděla seriál, který je na Netflixu byla jsem hodně zvědavá na knížku právě. Hodně se mi promítali scény právě ze seriálu když jsem ji četla. Ve spoustě věcech je hodně podobná jako seriál, ale občas tam byli některé věci jinak. U spousty věcí jsem se fakt musela smát, jaký má vlastně Anna bezstarostný život.  Četla se velmi dobře, ubíhalo ani vlastně nevím jak. Rozhodně doporučuji všem co chtějí zapomenout na starosti všedních dní.

Fantastická zvířata a kde je najít|J. K. Rowlingová
Tuto knihu jsem poslouchala jako audio, jelikož jsem měla zase chuť si nějakou poslechnout, když jsem nemohla v noci usnout. Tuhle knihu jsem si chtěla dlouho přečíst, protože se jedná o doprovodnou publikaci ke světu Harryho Pottera a také jsem chtěla vědět jaká je, jelikož filmy se mi dost líbili právě. Dozvíte se zde jak kniha vznikala, co je mezi kouzelníky považováno za zvíře, jak se v historii měnilo povědomí mudlů o fantastických zvířatech a tedy i potřeba je skrývat, také o významu nauky o kouzelných tvorech neboli magizoologie. Pak už následuje popis 75 fantastických zvířat, které jsou rozděleny do 5 různých kategorií nebezpečnosti podle ministerstva kouzel. Byla to velmi zajímavá knížka, která mě zaujala obsahem, kdy jsem se spoustu věcí dozvěděla o zvířatech, které jsem doposud neznala právě.

Jezdecký tábor Yonahlossee|Anton Disclafaniová
Tuto knihu mám doma ve své knihovně už něco málo přes 5 let a když jsem si dělala seznam jaké knihy si přečtu byla tahle jasná volba. Tenkrát jsem ji koupila za pár korun v levných knihách. Námět knihy se mi líbil, jelikož knížka o láskách ať už té sourozenecká nebo té první která však byla spojená s tragickými následky. Hlavní hrdinky They mi v jednu chvíli bylo fakt líto a soucítila jsem s ní, protože byla mladá a nezkušená a potkala ji tragédie. Naopak chování těch dospělých osob mě někdy občas rozčílilo. Děj byl vcelku zajímavý, ale upřímně mě tato knížka nebavila jelikož půl knížky se tam vlastně nic nedělo a do čtení jsem se fakt musela dokopávat, ale konec za mě byl takový nijaký bych řekla.

Harry Potter a vězeň z Azkabanu|J. K. Rowlingová
Další kniha z mého seznamu přečtena. Tuhle klasiku jsem nečetla od dob základní školy právě. Knihu mám v prvním vydání ačkoliv to nové vydání bych na jednu stranu měla radši, ale na druhou stranu tohle má jakési svoje kouzlo a i rodinnou historii. Četlo se to velmi dobře a i rychle. V jistých chvílích se mi tam promítali obrazy s filmu právě a občas mě mrzelo, že některé věci jsou vlastně ve filmu jinak než jsou napsané v knize. Základ je v podstatě stejný v obou případech. Stejně po těch letech je to stejně nezapomenutelný zážitek jako kdysi když jsem to četla jako dítě na základní škole. Autorka prostě dostane každého ať už je Vám 10 nebo 30 let. Budete napjatí od začátku až do konce. A kdybych měla být upřímná daleko více se mi líbila kniha než film a rozhodně kdo Harryho Pottera nečetl rozhodně doporučuji.

Nejkrásnější dárek|Julie Caplinová
Její sérii romantické útěky mám ráda. Tahle povídka byla moc pěkná a rozhodně by se mi líbil a prostě autorka to umí i v pouhých 27 stránkách čtenáře zaujmout. Dostala jsem to jako dárek ke knížce, kterou jsem dostala k Vánocům od ségry. U jejich knížek naprosto vypnu a jsem schopna číst i do 2 do rána. Líbí se mi grafické zpracování obálky. Jen je škoda, že je samostatně neprodejná.

Pekárna v Brooklynu|Julie Caplinová
Další kniha ze série romantických útěků. Tento díl je druhý ačkoliv já je čtu tak nějak na přeskáčku podle svého seznamu v telefonu. S jistotou řeknu, že všechny knihy z této série, které jsem doposud četla byli naprosto boží. Výborně se četli, bavily mě a užila jsem si je. Je to ten typ knihy, u kterých se začtete, prožíváte příběh s hlavní hrdinkou a nemůžete odložit knihu dokud to neskončí. A v téhle knize bylo nejenom hodně romantiky, ale i dost erotiky, na rozdíl od Cukrárny v Paříži, Pláži v Chorvatsku a Hotýlku na Islandu. Ačkoliv jsem první díl ( Kavárnu v Kodani ) nečetla vůbec to nevadilo až na některé věci ( rozhodně mám v plánu si ji přečíst ), třeba když Sophie vzpomíná na skořicové šneky a i přátele, které v Kodani poznala. Občas mi některé věci přišli hodně naivní, ale viděla jsem se v hodně věcech jako hlavní hrdinka. Kdysi jsem taky byla hodně a takhle naivní.

Chlapec v pruhovaném pyžamu|John Boyne
Tuhle knihu už jsem si také chtěla přečíst dlouho. Film jsem několikrát viděla a tak mě zajímala kniha, jak daleko se liší od filmu právě. Vlastně se to ani tolik od sebe nelišilo až na ten konec, který byl ve filmu mnohem drsnější a ten jsem tam rozdýchala mnohem déle než v knize. Rozhodně tato kniha stojí za přečtení. Je to kniha, která se odehrává v období 2. světové války a v okolí koncentračního tábora z pohledu malého dítěte. Bylo zajímavé na jednu stranu sledovat, jak to vidí malý chlapec, ale na druhou stranu to bylo až moc děsivé. Tato kniha dodává ještě větší surovost a reálnost než jakákoliv učebnice. Osobně si myslím, že pro spoustu čtenářů tahle kniha se bude zdát nudná a je fakt, že v knize se nic převratného nedělo až do půlky knihy kdy hlavní hrdina potkává chlapce v pyžamu. Samo sebou kdo začne tuhle knihu číst ví, že to dobře neskončí, ale myslím si, že pořád je to ještě méně surově napsané než jak jsem to viděla ve filmu.

Zrcadlový muž|Lars Kepler
Další kniha z mého seznamu, kterou doma máme už 2 roky bych řekla. Knihy od Larse Keplera už jsem si chtěla přečíst dávno a až teď jsem se k jedné z nich dostala. Ačkoliv je to 8 případ komisaře Joony Linny, vlastně to ani tolik nevadí, jelikož co vím knihy na sebe nenavazují. Příběh je skvěle postavený, vtáhne vás do děje téměř hned, je čtivý, plný skvělých postav, zajímavý námět a hodně napínavých scén, neustále se zde něco děje a to vás drží v pozoru až do konce. Díky krátkých kapitolám se to čte vážně rychle a to má kniha přes 500 stránek. Přiznám se, že od půlky knihy jsem měla trochu jakousi teorii, kdo by mohl být pachatelem, ale vlastně na jednu stranu jsem pachatele uhádla, ale na druhou stranu jsem se šeredně spletla a bylo to jinak. Za mě to byla výborná kniha a rozhodně si chci přečíst díly předtím, trochu mi to připomíná jistým způsobem knihy od Bryndzy, kterého mám moc ráda. Ačkoliv je kniha plná brutality, duševních poruch a boje o přežití rozhodně za přečtení stojí.

Malý princ|Antoine de Saint Exupéry
Tuhle knihu jsem měla na seznamu už roky a upřímně jsem ráda, že jsem ji četla až ve 32 letech a ne třeba v 7 až 8 letech, protože spoustu mouder, které jsou v knize bych tehdy nepochopila. Třeba, že princ nemůže žít na tak strašně malé planetě, stejně tak i je problematické cestovat mezi planetkami či rozhovory se zvířaty a rostlinami a dokud na tyhle věci věří je příliš malý a naivní na čtení. Kniha je především plná laskavosti a dobroty, ale také oslavující svět jako takový. V mých očích je to příběh s otázkou toho jak se malý člověk vyrovnává s tím jaký je, za čím se žene a čeho si v životě všímá a jak přetváří svět kolem sebe. Svojí délkou je to spíše jednohubka, kterou máte přečtenou brzo a budete na ni s láskou vzpomínat. Poskytuje čtenáři nový náhled na každodenní události, umožňuje nám se podívat na různé věci s trochu jiné perspektivy a tak trochu z jiného světa.

Veselí|Radka Třeštíková
Tuhle knihu jsem měla na svém seznamu už poměrně dlouho a až teprve teď jsem se dokopala k tomu si ji přečíst. Od autorky sem četla knihu Bábovky, ze které jsem strašně nadšená právě. Nejen, že mě nadchla obálka, i když já ji četla ze čtečky. Hodně mě i lákaly recenze této knihy. Nejen, že mi dlouho trvalo se do knihy začíst, ale také mi v některé části knihy přišli až moc přitažené za vlasy. Říkala jsem v jednu chvíli co u toho pila, když psala tuhle knihu. Stejně po dočtení jsem si pokládala otázku o čem ta kniha vlastně je a odpověď jsem vlastně nenašla. Mám z ní rozporuplné pocity, ale to nemění na tom nic, že další knihy si od ní určitě přečtu. Spoustu věcí se mi v té knize líbilo, třeba jak realisticky popisuje některé věci, které tak doopravdy jsou. Ačkoliv upřímně když porovnám jak Bábovky tak Veselí, jednoznačně Bábovky za mě top kniha. 

Harry Potter a ohnivý pohár|J.K. Rowlingová
Další kniha se seznamu přečtena a také další díl ze série o Harrym Potterovi. Nečetla jsem ji od dob základní školy a to filmy jsem třeba viděla hodněkrát. Všichni víme, že číst Harryho Pottera ve 32 letech podruhé není pozdě, naopak vypnula jsem u toho neskutečně hlavu. Čtenář vidí jak rok od roku a díl od dílu Harry roste a dospívá a stává se z něho dospívající chlapec. Za mě osobně patří k nejlepším dílu z této série. Je o něco temnější a drsnější než předchozí díly. Pořád se však jedná o skvělé čtivo, v tomhle díle je pozornost dána na velkou soutěž zvanou Turnaj tří kouzelnických škol. Utká se tu Bradavice, Kruval a Krásnohůlky, ale také se tu setkáváme poprvé s kouzelníky s cizích zemí a škol. Autorka zde ukazuje jak je její svět složitý a zároveň i promyšlený. Také se zde poprvé mladí kouzelníci setkávají s novou překážkou a to je zamilovanost. Příběh je po celou dobu velice napínavý a vypjatý, na konci hodně emotivní a smutný. Tento díl je opravdu čtivy a příběh vás donutí u knihy sedět a neodejít. Rozhodně se mi knižní zpracování líbilo mnohem více než to filmové. Dost často se mi stávalo, že se mi při čtení promítali scény z filmu.

A co jste za uplynulé tři měsíce přečetli Vy? Četli jste nebo vás zaujala některá z mých knih?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

1 comments

  1. Na Annu zo zeleného domu mám zálusk už mnoho rokov, ale ešte som sa k nej stále nedostala. Doteraz si pamätám ako sme na základnej škole čítala úryvok z knihy o tom, ako si Anna zafarbila vlasy. Od Johna Boynea som čítala knihu Chlapec na vrchole hory. Je to o chlapcovi, ktorí sa kamarátil s Hitlerom a tiež je to veľmi podivná, ale silná kniha.

    OdpovědětVymazat