PAŘÍŽ

 Dlouho tu nebyl žádný příspěvek z cestovatelské edice. Před týdnem jsme se s mamkou a ségrou vrátili z Paříže. Byla to taková dámská jízda :D Naše putování začalo už v pátek, kdy jsme nasedl do vlaku a uháněli si to ku Praze, tam jsme nasedli do autobusu, který nás dovezl na letiště Václava Havla na terminál 2 ze kterého jsme letěli. Čekali jsme poté na delegáta z cestovní kanceláře Redok. Rozhodně za mě můžu tuto cestovní kanceláře doporučit. Poté jsme si šli pro palubní letenky, přešli přes bezpečnostní kontrolu a už jen čekali na letadlo. Pro mě osobně tohle byl můj první let letadlem a taky splnění sen, který jsem už měla od 15 let.
Po příletu jsme si vyzvedli kufr a čekali na taxi, které nás odveze přímo k hotelu Espace Champéret, který je na hranici centrální Paříže asi 20 minut od Vítězného oblouku a byl poměrně pěkný a snídaně formou bufetu byl dobrý. Za hodinku od ubytování už jsme si to štrádovalo na metro a jeli jsme k Invalidovně, prohlédli jsme si Montmartre, ulici malířů Place tu Tertre, baziliku Sacré-Coeur, náměstí Pigalle, Moulin Rouge.
V sobotu jsme nejprve zamířili k obelisku svornosti, poté jsme to vzali Tuilerijskými zahradami k muzeum Louvre, kde jsme objednaný vstup na 9:30. Nikdy bych nevěřila, že ten Louvre je tak velký, ale za 2 hodiny v klidu zvládne a to jsme nešli všude, jen to co nás s mamkou a ségrou zajímalo. Ty prostory jsou tam nádherné. Poté směr Eiffelova věž, kde jsme stáli cca hodinu. Vyjeli jsme do 2. patra a byl to neskutečný zážitek a pro mě další z mých splněných snů. Pak jsme vyrazili ke Vítěznému oblouku, kde jsme vystoupali 264 schodů a ten výhled byl taky hezký na celou Paříž. Den jsme zakončili noční plavbou lodi po Seině, které rozhodně stojí za to a moc doporučuji.
V neděli jsme jeli na výlet na zámek a do zahrad ve Versailles. Netušila jsem vůbec, že je to město vlastně. Počasí nám moc nepřálo, protože občas dost pršelo, ale i tak to bylo nádherné musím říci. Poté jsme se procházeli po pár dalších památkách v Paříži a v Latinské čtvrti jsme si zašli na večeři. Na francouzskou cibulačku, maso po burgunsku a profitelolky s čokoládou.
V pondělí kdo chtěl, šel z průvodcem ještě na dopolední vycházku, jinak bylo individuální volno. Já zůstala na hotelu, protože mě boleli už extra nohy. Kolem poledne jsme jeli na letiště a to byla tzv. jízda smrti :D. Kolem půl 4 asi jsme odlítali z Paříže a tentokrát jsem seděla u okénka a to byla nádhera prostě.

Mějte se krásně!

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

10 comments

  1. Pekný článok. Paríž ma nikdy nelákal, skôr iné časti Francúzska, ale viem, aké to je si splniť svoj cestovateľský sen.

    OdpovědětVymazat
  2. Paříž vypadá nádherně, moc hezký článek a krásné fotky. Sama bych se na jednotlivá místa ráda jednou vypravila.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem moc ráda, že sis splnila sen a do Paříže jsi se podívala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. To je moc krásné a vypadáš spokojeně. :) Tak to má být. Paříž tiše závidím :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotky, Eiffelovka byla vždycky můj sen! :)

    OdpovědětVymazat