Jadran a Kras

 Ahoj, tak dneska tu mám pro Vás cestovatelský příspěvek. Před 14 dny jsem se vrátila z cyklistické dovolené u Jadranu. Jeli jsme už podruhé s cestovní kanceláří CK Trip. Naše putování začalo v pátek po 11cté hodině večerní, kdy jsme naložili v Přelouči jak kola, ale i zavazadla a jeli 12 hodin. Cesta byla náročná, člověk si už nevěděl jak si má v autobuse sednout. Náš program se změnil a vystupovali jsme v městečku Lipice, která je hodně známá svými koňmi lipicány, které jsem viděla a jsou naprosto nádherní. Odtud jsme jeli jak cyklostezkami po silnici, tak převážnou část po šotolině s kamením. Ty výhledy, ale byli naprosto boží. Ačkoliv mě tam boleli dost ruce rozhodně se mi to líbilo. Před trajektem jsme si s mamkou dali zmrzlinu. Cesta trajektem trvala 30 min a pro jednoho stál 5,55 euro. Trajektem jsme se dostali do městečka Muggie a odtud jsme pokračovali podél pobřeží až do městečka Ankaran, kde jsme byli ubytovaní. Ubytování a i komplex byl moc hezký, stejně tak jídlo bylo naprosto boží.
Druhý den jsme po snídani vyrazili na další etapu tentokrát hned od hotelu. První zastávkou bylo nedaleké město Koper, kde jsme vystoupali na zvonici na Titově náměstí, která měla nádherný výhled. Poté jsme si dali zmrzlinu a po dojedení jsme pokračovali podél pobřeží do Izoly, Jagodje, Strunjan až do Portorože. Zde jsme se napili a pokračovali po promenádě směrem na Piran. Na té promenádě byli krásné výhledy na moře. Ten vítr, který od moře foukal byl příjemný, jelikož ten den bylo šílené vedro. Po příjezdu do Piran já se šla kouknout do suvenýru ( mamka šla nahoru ke kostelu sv. Jurije na Piran ) a pak jsme se obě sešli v kavárně na na náměstí, kde jsme si dali obě ledovou kávu a já ještě Aperol. Poté jsme jeli zpět do Portorože a dále směr Sečovlje kolem salin až na parkoviště, kde na nás čekal autobus a ten nás odvezl zpět na ubytování.
Třetí den jsme opět jeli autobusem a tentokrát k jeskyním Škocjanská jama ( krasový komplex s největším podzemním kaňonem na světě, 11 propojených jeskyní ). Byli naprosto úchvatné a rozhodně to stálo za to i proto, že jsou zapsány v památkách Unesco. Z parkoviště u jeskyní jsme se vypravili přes Divaču, Grahovo Brdo, Utovlje, Šepulje, Tomaj, Križ, Šmarje pri Sezani ( kde jsme byli na občerstvovací zastávce ), Sežanu a do Lipice. Dalo se to v pohodě ujet i když ten závěr byl dosti výživný to musím říci.
Čtvrtý den nás opět odvezli autobusem nedaleko Petrinje, kde jsme do kopce táhlou serpentinou a pak dlouhou rovinou dojeli do Črnotiče, poté jsme jeli klesali po kamenité cestě, kde jsem se po loňsku bála a tak jsem brzdila hodně. Dojeli jsme do Podpeče, pak do Bezovica a pak už jsme jen stoupali do Hrastovlje. Zde byl významný kostel Světa Trojica s freskami, který vevnitř moc krásný a hlavně bylo super, že tu měli i český výklad. Odtud jsme jeli do Rižany kde jsme měli občerstvovací zastávku. Dále přes osadu Miši, kde jsme si odpočinuli zatímco ostatní z naší party ochutnávali víno. My pak pokračovali po cyklostezce do Koperu, kde jsme si dali ledovou kávu a pak jeli na ubytování a do bazénu než byla večeře.
Poslední den, jsme se celý den váleli u bazénu. Koupali jsme četli jsme knihu a pak si byli sednout ještě na kávě a radleru a dát si nějaké to jídlo než jsme vyrazili domů. Cesta domů byla snad ještě horší, přijeli jsme v 7 ráno a všichni jsme byli úplně zničený. Když bych měla tento celý zájezd shrnout byl super ačkoliv některé věci mě s mamkou vadili, ale každý zájezd má svoje pro a proti.

A kam se letos vyrazili nebo vyrážíte Vy?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

2 comments

  1. Nádherné fotky, určitě jsi během tohohle výletu načerpala spoustu energie. :) Hned bych také někam vyrazila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) to teda, hrozně mi to bodlo, protože jsem extrémně vypnula :)

      Vymazat