Přečteno | Duben - Červen

 Ahoj, tři měsíce utekli jak voda a já tu pro Vás mám další recenze knížek, které jsem přečetla.

Chata ve Švýcarsku|Julie Caplinová
Další kniha ze seznamu přečtena. Její knihy mám ráda a vždycky je mám přečtený za dost krátkou dobu. Líbilo se mi, že autorka do příběhu zapojila zajímavosti o státě. Dozvěděla jsem se, že Švýcarsko je složeno z 26 kantonů s různými specifiky - každý z nich má vlastní vládu, zákony i ústavu. Byli zmíněny i 4 hlavní jazyky - švýcarská němčina, francouzština, italština a rétorománština. Autorka v knize také upozorňuje na 5 oficiálních názvů pro zemi - Helvetica, Svizra nebo třeba Suisse. Zajímalo by mě jak to autorka dělá, že opět do knihy přenesla atmosféru švýcarských alp. Sbíhali se mi sliny z velkého množství sladkostí. Líbilo se mi i zmiňovaná tradiční švýcarská jídla a nejrůznější informace o nich, spolu i s tím, kde vznikly a co se do nich dává. Součástí knihy je i recept na vychvalovaný Basilejský Kirschenbrottorte. Mě osobně se tento díl líbil hodně, ačkoliv některé části mě přišli trochu pubertální.

Řeka bohů 1|Wilbur Smith
Byla to má první zkušenost s tvorbou tohoto autora. Nejprve jsem to začala číst ve čtečce, ale tam mě to nevyhovovalo a tak jsem si našla tuto knihu v audio verzi a to mi vyhovovalo mnohem více. Ačkoliv o těchto knihách vím už roky, nikdy jsem neměla potřebu je číst, ale řekla jsem si proč to nezkusit. Hned od prvního okamžiku jsem věděla, že to možná nebude zase tak pro mě, ale dala jsem tomu šanci. Naopak mě to příjemně překvapilo jak pěkný příběh z minulých dob protkaný jak tajemnem, nebezpečím, ale i láskou. Naopak příběh je jiný, že by kdokoliv čekal a rozhodně stojí za přečtení.

Její konec|Shari Lapena 
Další kniha od této autorky, četla jsem skoro všechny a byla to první od ní u které jsem se ze začátku nenudila a četla se mi skvěle hned od první stránky. Co mě se líbilo jsou její krátké kapitoly, takže ve velmi krátké době čtenář přečte hodně stránek. Ačkoliv kniha není nikterak napínavá, probudí ve vás zvědavost jak to vlastně skončí. Ačkoliv já už tak od půl knížky tak nějak věděla kdo to udělal. Promyšlenost děje se mi zdála dost slušná ačkoliv jsem možná od autorky čekala trochu více. Postupné odhalování zatajovaných informací se mi taky líbilo moc. Já osobně bych knihu doporučila spíše nenáročným čtenářům, kteří chtějí na chvilku vypnout hlavu.

Zpověď|Arnošt Lustig
Tuhle knihu jsem si poslechla v audio verzi, jelikož takhle po večerech když přijdu z odpolední je to fajn si půl hodinky trochu vypnout. Je to autorův stručný souhrn života, že i když je to o koncentračních táborech moc pěkně se to poslouchalo. V knize je popsáno jak se patnáctiletý Arnošt Lustig ocitl v koncentračním táboře v Osvětimi, pak v Buchenwaldu. V roce 1945 prchá z transportu smrti a skrývá se v Praze, kde se aktivně účastní Květnového povstání. Po válce vystudoval žurnalistiku. Popisuje jak se dostal do Ameriky a jeho působení tam. Tato kniha je rozhodně velice zajímavá a mě se moc líbila a vlastně si myslím, že si pak člověk uvědomí a váží toho co v dnešní době máme.

Opravdové zločiny|Lucie Bechynková
Podcast Opravdové zločiny si myslím, že mnozí z Vás znají. Já holky mám ráda a poslouchám každou epizodu. Tuhle knihu už mám doma dlouho a už dlouho jsem si ji chtěla přečíst ačkoliv některé případy jsou na poslech náročné, jsou vždy zajímavě zpracované a humor Báry a Lucky dokáží ledacos odlehčit. V knize najdete 40 nejzájimavějších zločinů, které jsou přehledně zpracované a autorka nezabíhá do zbytečných detailu. Přečtete si, co se stalo, s jakými verzemi případu se pracovalo a jak se a jestli se vůbec vyřešil. Kniha není tolik detailní spíše jen přehled základních informací. Trochu jsem čekala, že ke každému případu najdu něco víc než co jsem znala z podcastu. Na konci je kniha doplněna o tři rozhovory - s vězeňským dozorcem, kriminalistou a právničkou. Byl to zajímavý bonus, který čtenáře vtáhne pod pokličku jak to funguje ve vězení, případně se dozví něco o právním hledisku zločinu. I když mě osobně by se líbilo kdyby se to vázalo k nějakému zločinu třeba. Nakonec bych ráda upozornila, že pakliže podcast neznáte nejen že ho doporučuji a určitě budete z knihy nadšení hodně. Mé mamce, která nikdy žádnou epizodu neslyšela se tato kniha moc líbila. Rozhodně se moc povedla a stojí i pro zločinožrouti, kteří se v ní nic nového nedozví a spíš bude sběratelským kouskem a ozdobou knihovny. 

Petr a Lucie|Romain Rolland
Tuhle knihu znám už z dob kdy jsem ji měla v maturitní četbě, ale vlastně jsem ji nikdy nečetla a nevím vlastně proč. Přitom je to zajímavá kniha na to jaká je to klasika v literatuře. V klasice z 19. či 20. století jsou mraky životních mouder i pro dnešní dobu. Mě zaujala svými prvními slovy a vtáhla do svého vyprávění jako by nic. Ačkoliv je to starší kousek čtení mi nedělalo v tomhle jazyce vůbec žádný problém. Autor uměl mistrovsky popsat nejen to, co hlavní hrdina má na mysli nebo co právě cítí, ale i prostředí či často měnící atmosféru. S knihou zažíváte romantické i ty méně zamilované chvíle až do konce knihy jim držíte palce. I tak stejně dobře moc víte co se nakonec stane. Mě se líbila, i když můj šálek kávy to není, ale zajímavá rozhodně je. 

Čajovna v Tokiu|Julie Caplinová
Další kniha z mého seznamu. Momentálně se čtením fakt válím. Její knihy mám ráda a vždycky je mám přečtený za dost krátkou dobu. Stejně to bylo i s touto knihou. Řekla bych, že série "romantické útěky" od této autorky u nás opravdu válí a i celá naše ženská část rodiny je z nich nadšená a těšíme se na každý další díl. Moc se mi líbí obálka, stejně jako vždycky. Pokud čtete série od začátku hlavní hrdinku znáte z Kavárny v Kodani. Opět se zde autorka vyznamenala s popisem místa. Na jedné straně všude davy lidí, rychlovlaky a shon a na té druhé můžeme obdivovat krásy Tokia. Vůně sakur, uvědomění si sebe sama či čajové dýchánky tvoří vyvážený mix, který si stoprocentně zamilujete. Mám ráda s jakou lehkostí vás přemístí přímo do Tokia a budete stejně jako hlavní hrdinka Fiona v šoku jak kontrastní může Japonsko být. Je až nepochopitelné jak Japonci dokáží na jedné straně ctít tradice svých předků a na straně druhé bláznit s digitálními muzei a dalšími vymoženosti, které jsou na milion kilometrů vzdálené od tradičního Japonska. Každý čtenář už od začátku ví jak to celé dopadne, tak to nevadí. Hlavní hrdiny poznává při čtení knihy a vidí se mnohdy v nich a tak jsem to měla já. Ve Fioně jsem se mnohdy viděla. Příběh je opravdu čtivý a to nejen díky autorčinému stylu psaní. Její styl psaní mi vždy vykouzlí úsměv na tváři. Dost často nám ukazuje, jak je důležité abychom se na sebe dívali z více úhlů. Líbilo se mi i to jak autorka vykreslila japonskou srdečnost v podobě 3 žen, které nás budou v celém příběhu i ukazovat to jaké je Tokio - úchvatné a dechberoucí.


A co jste za uplynulé tři měsíce přečetli Vy? Četli jste nebo vás zaujala některá z mých knih?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

15 comments

  1. Četla jsem Její konec a moc se mi líbila :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ta byla super jediná kniha od Shari Lapeny, která mě od začátku do konce bavila, protože s ostatními knihami od ní mám ten problém, že mě baví až když se to pořádně rozjede tzv.

      Vymazat
  2. Přemýšlím, že bych knihu Opravdové zločiny koupila příteli, ale on není moc velký čtenář a ještě nedočetl ani knížku, co jsem mu dala k Vánocům :D V posledním měsíci jsem četla i obě knížky od Caplinové, Čajovna v Tokyu bylo spíše zklamáním, ale Chata ve Švýcarsku se mi líbila moc :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hold někteří chlapy takový jsou :D já mám takové fáze taky :D u mě se od Caplinové zatím nejvíce líbili zmíněná Chata ve Švýcarsku a Hotýlek na Islandu♥

      Vymazat
  3. Po těchto knihách pořád pokukuji, ale bohužel jsem se k nim ještě nedostala, ale připadá mi to fajn takové celoroční čtení, tak je třeba vezmu někam na dovču!

    OdpovědětVymazat
  4. Od Julie jsem přečetla všechny knihy, kromě teď nově vydaných (Útěk na venkov). :-) A Její konec od Shari mám na seznamu, chci si přečíst (doma mám od ni dvě knížky, plus jednu e-knihu). :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od Julie už jich mám hodně přečtených a ty co ne, tak ty mám na seznamu. Já od Shari nemám přečtené asi 2 knihy jinak všechny, jelikož na ni u nás doma docela taky ujíždíme.

      Vymazat
  5. Od Julie Caplinové jsem četla jenom Kavárnu v Kodani, ale pořád se chystám na další díly série - ano, nádherné obálky a vykreslování tamních dobrot jsou hlanvím lákadlem! :D Ale i na Opravdové zločiny jsem slyšela samé pochvalné recenze, tak třeba i na ně zbyde čas :D Petr a Lucie je vskutku krásný příběh- člověk se neubrání doufat až do úplného konce. A i tak přemítá, co kdyby náhodou přežili...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky když čtu její knihy dostanu tak strašný hlad a chuť na ty dobroty :D Upřímně jejich podcast je mnohem lepší :D Jo přesně tak :)

      Vymazat
  6. Na Chatu ve Švýcarsku se chystám na podzim, už se na ní těším! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Četla jsem Její konec - skvělé čtení. Jako všechno od autorky. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Prišla som sem po dlhšej dobe a zdá sa mi to alebo je tu nový dizajn? :) Julie Caplin som nemala veľmi v láske, no po prvej knihe kaviareň v Kodani sa mi veľmi zapáčila a hneď som čítala aj ďalšie jej knihy. Chatu vo Švajčiarsku som čítala iba v kníhkupectve, ale ten začiatok ma veľmi navnadil :)

    OdpovědětVymazat