Přečteno | Leden - Červen 2024

 Krásnou sobotu, půl roku uteklo jak voda a tak tu jsem opět z přečtenými knihami.

Všichni naši ex  | Eva Woodsová
Tato kniha byla vskutku zvláštní. Nápad s dohozením ex partnerů svým kamarádkách mi přišel skvělý, ale občas mi ten příběh přišel dost zmatený a chybělo mi tam i komunikace mezi všemi hlavními. hrdinkami. Občas jsem nechápala jejich neuvážená chování a zůstala jsem koukat něco ve stylu cože, jako vážně. Dalo by se to nazvat oddechovou knížkou až na těch tolik jmen, že pak sem se doslova i ztrácela v tom. Ve výsledku mě ale kniha dost bavila a čtenář alespoň vypne nachvíli minimálně v mém případě.

Dívka v ledu | Robert Bryndza
Tuto knihu jsem už měla rozečtenou déle. Až teprve nedávno jsem se k ní opět dostala. Během knihy jsem tipovala asi 3 lidi, které by mohli vraždit, ale netrefila jsem se a byla jsem úplně vedle. Ptáte se mě, jak bych tuto knihu popsala? Napínavá, dechberoucí kniha plná obrovských zvratů, u kterých do poslední chvíle nevíte, kdo to vše celé udělal. Rozhodně všem moc doporučuji, hlavně pro ty co mají rádi detektivky.

Pianista | Wladyslaw Szpilman
Tuhle knihu jsem chtěla jsem si přečíst už tolikrát, jelikož film mám moc ráda. Jde o velmi silný příběh. Otřesné svědectví o obrovském utrpení Židů ve varšavském ghettu očima pianisty Wladyslawa Szpilmana. Ten válku přežil i proto, že mu pomohl jeden z německých důstojníků. Moc se to oproti filmu neliší kromě výpisků z deníků německého důstojníka. Knihu můžu jedině doporučit, mě se neskutečně líbila.

Kavárna v Kodani | Julie Caplinová
Další příjemná kniha od této autorky. Její knihy se čtou prostě samy. Během chvíle ji máte přečtenou a už hledáte další z její série kterou si přečtete, protože díky ní se podívám na místa, kde jsem nikdy nebyla. Děj má spád a i není příliš komplikovaný. Budou s vámi cloumat emoce, také budete chtít někoho ale i praštit. A než se nadějete bude konec. Rozhodně doporučuji.

Pygmalion | George Bernard Shaw
Další kniha z maturitní seznamu na středních školách. Jelikož jsem viděla před xlety ve VČD v Pardubicích jako představení My Fair Lady, pár let jsem si to chtěla přečíst, ale pořád jsem to oddalovala. Hltala jsem každou stránku, ale občas mi vadilo že se dost věcí opakovalo, chování pana Higginse bylo místy až moc otravné. I tak je to jedna z těch lepších divadelních her z maturitní četby.

Fabrika | Kateřina Tučková
První kniha od této autorky. Poslouchala jsem ji jako audioknihu a špatná nebyla jen co mi vadilo bylo méně přehledné přeskakování mezi postavami a místy, ale také rychlé změny témat i období. To ale vyvažovali nové poznatky, které jsem se dozvěděla o rodině Offermannů v Brně a za co jim vděčíme, jak moc se podíleli na rozkvětu města. Audiokniha je hezky udělaná, příjemně načtená a vhodný hudební doprovod výborně doplňuje povídání a dotváří atmosféru těch zaniklých časů.

Z deníku kocoura Modroočka | Josef Kolář
Tuhle knihu jsem četla jako dítě ve škole. Teď jsem ji poslouchala jako audioknihu kvůli čtenářské výzvě a úplně mě to vrátilo do dětství. Líbilo se mi, jak udržuje děti v pozornosti, když musejí odhalovat, jaké věci z běžného života Modroočko popisuje. Milovala jsem ji už v dětství a teď mě znovu uchvátila.

A co jste za uplynulé půl roku přečetli Vy? Četli jste nebo vás zaujala některá z mých knih?

Vaše Epilepsyylife

You Might Also Like

0 comments